polski english german
Aktualności

Dostępne są już: "Atlas lokomotyw elektrycznych" i "Atlas lokomotyw spalinowych". W przygotowaniu "Atlas kolei wąskotorowych". Trwają prace nad monografiami parowozów pospiesznych i lokomotyw dwuczłonowych, ukażą sie najwcześniej w II połowie 2018 roku. W przygotowaniu również monografia "Kolei Wąskotorowych II Rzeczypospolitej". Temat mało znany, szukamy ciagle materiałów i zdjęć z tych kolejek, jeśli możesz pomóc to prosimy o kontakt.

 

Bestseller
Ostatnio dodane
Polecane
Ciasteczka

Witryna naszego wydawnictwa do poprawnej pracy korzysta z małych plików zwanymi ciasteczkami. Można zablokować ich otrzymywanie w ustawieniach Twojej przeglądarki, jednak bez nich poprawna praca strony nie będzie możliwa.

Sonda
Monografiami jakich serii taboru PKP jest Pan/Pani najbardziej zainteresowana ?
Szukaj

Newsletter
Jeśli chcesz otrzymywać regularnie informacje o nowych publikacjach polskich i zagranicznych z branży komunikacji szynowej zapisz się do NEWSLETTERA

Sochaczewska kolej waskotorowa

Publikacje polskie » Koleje wąskotorowe

Opis
Autor Bogdan Pokropinski
Wydawca WKiŁ
Wydanie 1 / 2012
ISBN 978-83-206-1845-7
Format 24,5 x 19,5 cm
Stron 128
Oprawa miękka
Cena:45.00
Towar niedostępny
niedostępna
masz pytania?

 

 

W 2012 r. Sochaczewska Kolej Wąskotorowa będzie obchodzić jubileusz 90-lecia działalności. Budowę sochaczewskiej kolei wąskotorowej rozpoczęto wiosną 1921 roku, a otwarcie jej pierwszego odcinka z Sochaczewa do Tułowic nastąpiło 1.10.1922 r. W roku następnym oddano do użytku odcinek z Tułowic do Piasków Królewskich oraz z Tułowic do Wyszogrodu. W ciągu 63 lat istnienie kolej sochaczewska nosiła oficjalnie różne nazwy, m.in. Powiatowa Kolej Sochaczewska, Sochaczewska Kolej Powiatowa czy Sochaczewska Kolej Dojazdowa. Po zamknięciu przez PKP ruchu na kolejce w dniu 30.11.1984 r. kolej sochaczewska została przejęta przez Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, które utworzyło tutaj swój oddział – Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie. Nowo utworzone muzeum w maju 1987 r. uruchomiło na odcinku Sochaczew – Tułowice pociągi turystyczne do Kampinoskiego Parku Narodowego.

Bogdan Pokropiński, jeden z twórców muzeum w Sochaczewie, jest autorem czwartej pozycji z serii wydawniczej poświeconej kolejkom wąskotorowym na Mazowszu. Wcześniej z tej serii i w tym samym formacie oraz szacie graficznej ukazały się: kolejka wilanowska, kolejka grójecka (nakład wyczerpany), kolejka jabłonowska. Książka poświęcona jest historii sochaczewskiej kolei wąskotorowej. Zawiera opisy, rysunki i archiwalne fotografie budowli inżynieryjnych, stosowanych wagonów osobowych i towarowych, parowozów, wagonów spalinowych, schematy stacji i przystanków osobowych oraz mapki z zaznaczonymi liniami kolejowymi w okolicach Sochaczewa. Opisano także powiązaną z sochaczewską koleją wąskotorową, nieistniejącą już wąskotorową kolej leśną w Puszczy Kampinoskiej.

 

Spis treści

  1. Zanim powstała kolej sochaczewska /7
  2. Powstanie sejmikowej koleji wąskotorowej /10
  3. Budowa kolei /12
  4. Stacje, przystanki oosbowe i bocznice przemysłowe /15
  5. Mosty i przepusty /28
  6. Kolej w latach Ii wojny światowej /34
  7. Kolej w Polsce Ludowej /39
  8. Schyłek kolei leśnej /45
  9. Ruch i przewozy na kolei sochaczewskiej /49
  10. Trakcja parowa /57
  11. Trakcja spalinowa /77
  12. Wagony osobowe /81
  13. Wagony towarowe /90
  14. Wagony prywatne /96
  15. Ogólne podsumowanie kolei sochaczewskiej /97
  16. Oddział Muzeum Kolejnictwa w Sochaczewie /99
  17. Uruchomienie Kolei Muzealnej /105
  18. Muzelany pociąg motorowy /111
  19. Ruch i przewozy na kolei muzealnej /113
  20. Przyszłosć kolei sochaczewskiej /117
  21. Kalendarium /118
 

Polecamy także inne tytuły: